A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальний заклад
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Безлюдівської селищної ради

На допомогу вчителю правознавства в умовах воєнного стану

Дата: 18.04.2022 11:07
Кількість переглядів: 97

Фото без опису

Діти не мають бачити війни. Але, на жаль, уже її побачили у тому чи іншому вигляді. Що можуть зробити батьки, учителі аби допомогти дитині пережити цей досвід, зберегти психічне здоров'я та стати при цьому психологічно стійкішими.

Шановні вчителі правознавства та громадянської освіти, зараз, як ніколи, потрібна наша  з вами стійкість, віра, погляд у майбутнє, адже наша місія сьогодні – підтримати дітей. Говоріть з учнями чесно та просто. Упевнено відповідайте на запитання, які виникають у дітей. Уважно вислуховуйте їхню думку. Не залишайте учням місця для сумнівів. Варто, для учнів, на уроках створювати емоційно безпечний простір. Бути в полі зору дитини.

Пояснюйте учням, що в даний час кожна людина робить усе можливе, усе, що вміє, аби наблизити час до ПЕРЕМОГИ. Найбільша сила учнів у вмінні та бажанні навчатися. Учні, як і всі українці зараз у центрі уваги всього світу. Тому потрібно взяти до рук зошити, підручники, ґаджети, перебороти лінь, апатію та почати здобувати знання, як ніколи. Україні дуже потрібні розумні, щирі, добрі, дружелюбні, компетентні, критично мислячі діти. Наголошуйте нашим учням, що тільки  всі разом ми  відбудуємо та  побудуємо нову Україну, про яку ми завжди мріяли.

Інтегруйте предмети правознавство, громадянську освіту з історією, українською літературою. Головне, акцентуйте увагу на героїзмі та відвазі українського народу.

 

Наголошуємо! Щоранку о 9.00 в Україні згадуємо хвилиною мовчання українців, які загинули внаслідок вторгнення росії в Україну.

Сьогодні ми єдині, як ніколи. Акцентуйте увагу учнів, що під час воєнного стану надзвичайно важливо зберігати спокій, не панікувати й акумулювати свої сили для підтримки родини та країни. Звичайно, це вкрай складно в обставинах, що наразі відбуваються в нашій державі.

Говоріть з учнями про основи безпеки та правила поведінки, як можна захистити себе та рідних у період збройного конфлікту та інших надзвичайних ситуацій. Рекомендуємо вам до використання навчально-методичний посібник «Вивчаючи міжнародне гуманітарне право», ознайомитися з ним можна за посиланням https://cutt.ly/NFpfRdX (дата звернення 06.04.2022).

Звертаємо увагу на інформаційну безпеку. Інформаційна безпека – ще один фронт боротьби за Україну, за відповідну освіту. Щоб відчувати себе в безпеці, потрібно, свідомо сприймати та критично тлумачити інформацію, розрізняти реальність та її віртуальну симуляцію, створену з використанням соціальних мереж, виявляти брехливу та неперевірену інформацію (фейки) тощо.

Із 24 лютого 2022 року у зв’язку з військовою агресією Російської  Федерації Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022,  цього ж дня затвердженим Верховною Радою України, на території нашої  держави введено воєнний стан. В умовах воєнного стану деякі конституційні права громадян можуть  бути обмежені задля більш ефективної мобілізації ресурсів держави з метою  протидії військовій агресії. Проте, основні конституційні права і свободи громадян не можуть бути обмежені:

•  рівність конституційних прав і свобод та рівність перед законом (стаття 24);

•  заборона позбавлення громадянства і права змінити громадянство (стаття 25);

•  невід’ємне право на життя (стаття 27);

•  право на повагу до його гідності (стаття 28);

•  право на свободу та особисту недоторканність (стаття 29);

•  право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів (стаття 40);

•  право на житло (стаття 47);

•  рівні права і обов’язки подружжя у шлюбі та сім’ї; рівні права дітей (статті 51, 52);

•  право на судовий захист (стаття 55);

•  право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень (стаття 56);

•  право знати свої права і обов’язки (стаття 57);

•  незворотність дії в часі законів та інших нормативно-правових актів (стаття 58);

•  право на професійну правничу допомогу (стаття 59);

•  право не виконувати явно злочинні розпорядження чи накази (стаття 60);

•  право не бути двічі притягненим до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення (стаття 61);

•  презумпція невинуватості (стаття 62);

• право не давати показання або пояснення щодо себе, членів сім'ї чи близьких родичів, коло яких визначається законом (стаття 63).

Під час дії правового режиму воєнного стану можуть бути обмежені (частково обмежені) права, передбачені статтями 30-34, 38, 39, 41-44, 53  Конституції України.

Шановні вчителі! Пропонуємо вам до використання  в умовах воєнного стану на уроках правознавства та громадянської освіти інтернет-джерела:

Як говорити з дітьми про військову агресію URL: https://cutt.ly/jSUgz1n (дата звернення 22.03.2022).

Дії на захист прав людини та прав дитини URL: https://cutt.ly/HSUgJtL (дата звернення 19.03.2022).

Три хвилини про права людини: дискримінація URL: https://cutt.ly/HSUg4rb (дата звернення 19.03.2022).

Права людини та інтернет URL: https://cutt.ly/tSUhfex (дата звернення 19.03.2022).

Права людини URL: https://cutt.ly/cSUhGPQ (дата звернення 22.03.20222).

Шкільний календар прав людини URL: https://cutt.ly/hSUh67A (дата звернення 19.03.2022).

Вправи з посібника з освіти прав людини URL: https://cutt.ly/LSUjlTP (дата звернення 19.03.2022).

Компас (посібник з освіти прав людини за участю молоді) URL: https://cutt.ly/FSUjAtF (дата звернення 19.03.2022).

Компас (посібник з освіти прав людини за участю молоді): тема «Діти» URL: https://cutt.ly/sSUjVeP (дата звернення 19.03.2022).

Компас (посібник з освіти прав людини за участю молоді): тема «Дискримінація та нетолерантність» URL: https://cutt.ly/NSUkr6z (дата звернення 19.03.2022)

Посібник «Права людини для дітей» URL: https://cutt.ly/8SUkjxy  (дата звернення 19.03.2022)

«Практики з припинення недостовірної інформації або як не ізолюватися від правди» (відео лекція): 10 клас «Громадянська освіта» URL: https://cutt.ly/xSUkR6K (дата звернення 19.03.2022).

Конвенція про статус біженців URL: https://cutt.ly/YSUkJXA (дата звернення 19.03.2022).

Глобальні цілі URL:  https://cutt.ly/PSUk2XZ (дата звернення 22.03.2022).

Громадянська освіта (10 клас): тема «Економіка домогосподарств, підприємництво» URL: https://cutt.ly/MSUlalW (дата звернення 22.03.2022).

Громадянська освіта (10 клас): тема «Соціальне підприємництво» URL: https://youtu.be/xWmguQ8Y82M (дата звернення 22.03.2022).

Громадянська освіта (10 клас): тема «Лобіювання інтересів та корупція» URL: https://youtu.be/wflCPwgnFTg (дата звернення 22.03.2022).

Практичне заняття з громадянської освіти (10 клас) URL: https://cutt.ly/NFpdAto (дата звернення 22.03.2022).


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень