Вчителі НУШ можуть використовувати жетони для формувального оцінювання школярів
Приклад жетонів для формувального оцінювання дітей в НУШ (Завантажити)
Проєкт «Розвиток дитини» розробив для вчителів Нової української школи комплект із сімнадцяти жетонів для формувального оцінювання учнів.
Насамперед жетони «Здійснюємо формувальне оцінювання» спрямовані на формування в учнів початкової школи позитивної внутрішньої мотивації до навчання, зацікавлення та покращення продуктивності їхньої роботи на уроках.
Зокрема, відповідні жетони можуть використовувати в роботі вчителі 5 класів протягом першого семестру під час адаптаційного періоду.
Ці жетони стануть в нагоді вчителям під час впровадження елементів формувального оцінювання, доповнення вербального оцінювання, надання зворотного зв'язку учням та ученицям під час щоденної класної роботи, а дітям допоможе адекватно оцінювати свої успіхи.
Варто нагадати, що формувальне оцінювання є інтерактивним оцінюванням прогресу учнів, що дає змогу вчителю відповідним чином адаптувати освітній процес. Використання формувального оцінювання дозволяє відстежувати особистісний поступ дитини, хід опанування нею навчального матеріалу та вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію особистості.
Окрім того, метою такого оцінювання є підтримка навчального поступу учнів, формування в дитини впевненості у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностика досягнення на кожному з етапів навчання.
Використання цього типу оцінювання дозволяє вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню, підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів.
Зокрема, застосування формувального оцінювання в початковій школі запобігає розвитку побоювань помилитися.
Розроблений комплект жетонів можна розподілити на три умовні групи залежно від досягнень дитини й намірів учителя вибудовувати її індивідуальну освітню траєкторію.
1. Відмінна робота: «Усе вдалося!»; «Чудова робота»; «Усе вийшло!»; «І далі так працюй!»; «Досконала робота!».
2. Добра робота: «Майже вдалося!»; «Досить добре!»; «Уже вдається!»; «Докладаєш багато зусиль!»; «Майже ідеально!»; «Сьогодні вже краще!»; «Не поспішай!»; «Докладай більше зусиль!».
3. Мотивація: «У тебе все вийде!»; «Знаю, що ти впораєшся!»; «Ще трішки потренуйся!»; «Перемоги попереду!».
Під час використання жетонів, треба зважати на індивідуальні особливості кожного учня. Адже для кожної дитини формувальне оцінювання слугує рекомендацією до дії, а не педагогічним вироком.