A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальний заклад
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Безлюдівської селищної ради

Безоплатний державний електронний журнал для закладів освіти

Дата: 09.09.2022 08:51
Кількість переглядів: 83

Фото без опису

Ведення електронного журналу значно спрощує та покращує взаємодію між учасниками освітнього процесу. Особливо необхідне запровадження електронного журналу зараз, коли заклади освіти працюють у різних форматах, а частина працівників та здобувачів освіти й далі вимушено знаходяться в інших регіонах України або за кордоном. Наразі ведення таких електронних класних журналів замість паперових нормативно дозволяється для початкових класів https://bit.ly/31w3alU. Але для 5-11 класів Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів https://bit.ly/3RDZTZP поки що передбачає ведення журналів у паперовій формі. Ми зверталися до МОН з відповідним листом щодо внесення нормативних змін для запровадження електронних класних журналів і очікуємо на необхідні зміни. 

Водночас у проєкті плану відновлення України в частині освіти і науки від 03.08.2022 р. https://bit.ly/3RH7JkJ однією з цілей плану МОН запропонувало перехід закладів загальної середньої освіти на електронний формат ведення ділової документації, зокрема до кінця 2022 року планується переведення закладів освіти на е-документообіг (цифровізація документів і класних журналів), підключення зовнішніх інформаційних систем до модулів е-документообігу та е-звітності програмно-апаратного комплексу «Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту» (далі - ПАК «АІКОМ»). Для цього мають бути здійснені відповідні зміни у нормах законодавства.

 

Відповідно до роз’яснення Державної служби якості освіти https://bit.ly/3Rr3mum, за рішенням педагогічної ради закладу освіти для організації дистанційного навчання може використовуватися електронний розклад занять, електронний класний журнал/щоденники.

Звертаємо увагу, що на базі ПАК «АІКОМ» ще з грудня 2020 року для закладів загальної середньої освіти діє безоплатний державний сервіс електронних журналів E-Journal. Він створений Міністерством освіти і науки України https://bit.ly/3ezzTQA та Державною науковою установою «Інститут освітньої аналітики» (наказ МОН від 22.12.2020 № 1545 https://bit.ly/3elcvGb). Рішення про використання цього сервісу електронних журналів заклад загальної середньої освіти приймає добровільно. Підключення закладу до системи безоплатно електронного журналу дозволить учителеві з будь-якого місця заповнювати теми уроку, інформацію про оцінки, а батькам відстежувати результати навчання дитини та володіти необхідною інформацією в разі переміщення. Нижче розповідаємо, як закладу освіти під’єднатися до системи безоплатного електронного журналу. 

ЯК ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ПІД’ЄДНАТИСЯ ДО СИСТЕМИ E-JOURNAL

1. Закладу освіти потрібно  https://bit.ly/3qlGaSE надіслати на електронну адресу "Інституту освітньої аналітики" (ejournal@iea.gov.ua) запит щодо підключення до E-Journal. У запиті необхідно обов’язково вказати:

1 регіон (область)

2 місто/ОТГ

3 назву закладу освіти із вказанням його ID в системі ДІСО

4 ЄДРПОУ закладу освіти

5 ПІБ, електронну адресу та телефон відповідальної особи (адміністратора).

2. "Інститут освітньої аналітики" розглядає звернення та створює в E-Journal адміністратора для цього закладу загальної середньої освіти з відповідними правами доступу.

3. Система E-Journal автоматично генерує права доступу та надсилає запрошення на вказану електронну адресу відповідальної особи (адміністратора) закладу освіти.

4. Відповідальна особа, отримавши права доступу, авторизується в системі та розпочинає роботу відповідно до інструкцій, з якими можна ознайомитися тут https://bit.ly/3x5jjOP

ЯК НЕ ДОПУСТИТИ НЕБАЖАНИЙ ДОСТУП ДО ОСВІТНІХ РЕЄСТРІВ ТА БАЗ ДАНИХ

Для закладів загальної середньої освіти та громад, які знаходяться на тимчасово окупованих територіях або близько до них, дуже важливо захистити від окупантів та колаборантів освітні реєстри, персональні дані учасників освітнього процесу та іншу інформацію закладу. 

Для цього на сайті електронної системи управління освітою “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” рекомендують https://bit.ly/3BkaT8O:

1 перемістити локальні освітні реєстри, бази даних та копії державних реєстрів у безпечне місце/середовище на вільних територіях. Якщо вони зберігаються на окупованих та сусідніх до них територіях, то мають бути знищені;

2 видалити заздалегідь освітні персональні дані/програмне забезпечення, якщо є небезпека опинитися в руках ворога. Адже програмне забезпечення, що функціонує на робочих комп’ютерах освітян, може автоматично зберігати документи та дані на цих комп’ютерах;

3 забезпечити застосування механізму превентивного відключення з боку технічних адміністраторів, власників, операторів національних та локальних, державних та приватних освітніх інформаційних систем та освітніх інформаційних ресурсів доступу для користувачів на окупованих територіях до «чутливої» інформації.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень