Банк досвіду з виховної роботи
Цільова соціальна програма національно-патріотичного виховання
Кабінет Міністрів України ухвалив державну цільову соціальну програму національно-патріотичного виховання.
Мета новоствореного документа — удосконалення та розвиток цілісної загальнодержавної політики національно-патріотичного виховання шляхом формування та утвердження української громадянської ідентичності.
Передбачається, що процес удосконалення та розвитку державної політики національно-патріотичного виховання відбуватиметься за кількома пріоритетними завданнями, серед яких — формування української громадянської ідентичності, військово-патріотичне виховання, формування науково-методологічних і методичних засад національно-патріотичного виховання тощо.
Що таке національно-патріотичне виховання
Патріотичне виховання в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому. Основними складовими національно-патріотичного виховання є:
• громадянсько-патріотичне виховання
• військово-патріотичне виховання
• духовно-моральне виховання.
Задля виконання завдань національно-патріотичного виховання ІМЗО рекомендує розвивати у навчальних закладах мережу історичних клубів, аби учні мали можливість глибше ознайомитися з історією рідного краю та держави. Приміром, представляючи маловідомі факти минулого українського народу, можна використовувати проекти Українського інституту національної пам’яті.
Збірка методичних рекомендацій до відзначення пам’ятних дат у загальноосвітніх навчальних закладах
З-поміж популярних форм національно-патріотичного виховання виокремлено такі, як:
• інтерактивна патріотична зарядка
• творчий проект «Алфавіт мого міста»
• тематичний (національно-патріотичний) клуб вихідного дня
• майстер-клас із виготовлення арт-листівок для українських воїнів
• колективна гра зі створення панно «Україна — моя країна!»
• авторський стріт-арт на асфальті крейдою (малюнок і назва)
• гра-репортаж «Видатні імена сучасної України»
• звіт-мандрівка «Сюжетні замальовки рідного краю»
• патріотичний флеш-моб
• презентація ролику (мультфільму) на патріотичну тематику, виготовленого дітьми
• зустрічі з цікавими земляками-патріотами
• акція-пересувна виставка «Маємо знати свої права»
• реконструкція історичних подій
• виготовлення плакатів чи постерів (вітальних, узагальнюючих, символічних)
• портфоліо родинних реліквій і чи традицій
• написання книги пам’яті (родини, школи, району, міста)
• станційні ігри (квест «Знайди Декларацію — врятуй незалежність»)
• створення інфографіки (шевронів, подій)
• «живий музей»
• реальні або віртуальні подорожі (історичними музеями України чи місцями історичних подій)
• конкурси есе, біографічних розвідок
• тренінги (міні-, презентаційні, інформаційно-просвітницькі)
• флеш-моби (візуалізація державних чи національних символів, контурів кордонів України)
• лото «Меморі» (створення карток на запам’ятовування дат, назв місць, діячів та їхніх висловлювань, пов’язаних із здобуттям Україною незалежності, Днем Конституції та програвання)
• кастинг і розучування патріотичних пісень.
Зауважте!
Задля популяризації перспективного педагогічного досвіду на сторінці ІМЗО створено Банк досвіду виховної роботи з розділами:
• Національно-патріотичне виховання
• Громадянсько-патріотичне виховання
• Військово-патріотичне виховання
• Туристсько-краєзнавче виховання
• Формування здорового способу життя
• Модель інноваційної виховної системи
• Діяльність класного керівника
• Робота з обдарованими дітьми
У виховній роботи застосовні також проекти Українського інституту національної пам'яті, як-то:
• Сто років боротьби: Українська революція 1917-1921
• Українська друга світова війна (Методичні матеріали)