A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальний заклад
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Безлюдівської селищної ради

Мотивація педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності

Дата: 02.08.2023 11:57
Кількість переглядів: 28

Фото без опису

«Коли ми торкаємось іншої людини, то або допомагаємо їй, або заважаємо. Третього не дано: ми або тягнемо людину вниз, або здіймаємо її вгору», — сказав Букер Таліафер Вашингтон, один із найвидатніших просвітителів і борців за освіту афроамериканців, оратор, політик, письменник.

Головним чинником, який ефективно впливає на роботу педагогічних та інших працівників закладу, є мотивація.

Що зробити:

Оцініть:

✔ чи є в закладі документи, які визначають принципи та процедури матеріального та морального стимулювання працівників, чіткі критерії застосування цих заходів;

✔ наскільки регулярно та обгрунтовано здійснюється матеріальне та моральне заохочення працівників.

З’ясуйте:

✔ чи обізнані працівники закладу з підставами для матеріального та морального стимулювання;

✔ чи вважають працівники закладу справедливими принципи та практику застосування матеріального та морального заохочення.

Проаналізуйте зміст положення про преміювання.

На що звернути увагу:

Стимулами професійної діяльності педагогічних та інших працівників у закладі можуть бути всі актуальні, наявні матеріальні та моральні цінності (заробітна плата, премії, участь в управлінні, планування кар’єри, подяки, нагороди, привілеї, пільги, статус тощо), які є актуальними для працівників.

Матеріальні методи заохочення поєднуйте з нематеріальними. Зазвичай, у закладі використовують традиційні механізми матеріальної мотивації, які передбачають виплату фіксованої заробітної плати, нарахування одноразових премій та інших надбавок.

При застосуванні нематеріальних стимулів звертайте увагу на культурні, ментальні та психологічні особливості працівників. Адже кваліфікація, професіоналізм, досвід, знання та освіта є запорукою того, що спеціаліст свого діла працює набагато краще: якісніше і продуктивніше невмілого працівника.

Враховуючи недостатність фінансування освіти, керівник закладу має не так багато можливостей для безпосереднього матеріального (грошового) стимулювання працівників. Однак, при такому стані організації роботи заохочення і стягнення залишаються найпоширенішими способами мотивації праці. Наприклад, премії та доплати працівникам можуть бути змінені рішенням керівника та за узгодження профспілкової організації (у разі її існування у закладі).

Задля відзначення сумлінного ставлення до справи і високої результативності в роботі можна застосовувати негрошове стимулювання: наприклад, проходження позачергової атестації з метою підвищення кваліфікаційної категорії та/або встановлення педагогічного звання.

Керівник закладу впливає на встановлення деяких доплат і надбавок педагогічним працівникам. Усі ці доплати і надбавки узгоджуються із засновником, затверджуються наказом директора.

До нематеріального стимулювання відносять мотивацію:

✅ психологічну (підтримка);

✅ моральну (визнання, відзначення);

✅ організаційну (облаштування робочого місця, участь у різноманітних семінарах, конференціях, заходах).

Про 5 секретів успішної мотивації дізнайтеся з інфографіки.

📌 У пригоді стануть також методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, розроблені командою Державної служби якості освіти та затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 30.11.2020 № 01-11/71.

Фото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень