МОН оприлюднило типову програму підвищення кваліфікації педагогів “Плекання резилієнтності в закладі освіти”
Типову програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти “Плекання резилієнтності в закладі освіти” розробив Український інститут когнітивно-поведінкової психотерапії. Відповідний наказ і програма доступні за посиланням на сайті Міністерства освіти і науки України.
Зазначається, що працівники закладів освіти можуть пройти підвищення кваліфікації очно, дистанційно або за змішаною формою. А критерії оцінювання результатів навчання будуть визначатися установами, які його здійснюватимуть.
Загальний обсяг програми складає 40 годин (1,5 кредити ЄКТС) й передбачається за такими напрямами:
✔ основи андрагогіки – педагогічної науки, яка займається теоретичними та практичними проблемами освіти й виховання дорослих;
✔ використання інформаційно-комунікативних і цифрових технологій у освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;
✔ розвиток комунікаційної, інклюзивної, управлінської, емоційно-етичної компетентностей.
Зміст типової програми підвищення кваліфікації реалізується в 3 модулях:
✔ резилієнтні педагогічні працівники;
✔ резилієнтні класи/групи;
✔ психологічне консультування техніками КПТ на основі моделі резилієнтності.
Згідно з наказом МОН, під час навчання педагогічні працівники мають:
✔ ознайомитися з концепцією стійкості (резилієнтності) та механізмами її формування;
✔ удосконалити практичні навички щодо ідентифікації та активізації життєвих цінностей;
✔ покращити соціальні стосунки та комунікації в педагогічному, учнівському та дитячому колективах;
✔ познайомитися зі стратегіями менеджменту емоційного клімату та ефективного вирішення поширених поведінкових труднощів;
✔ ознайомитися з основами технік когнітивно-поведінкової психології на основі моделі терапії консультування стресостійкості;
✔ розуміти поширені виклики в сфері психічного здоров’я учнів/вихованців і шляхи допомоги техніками КПТ низької інтенсивності.