Повноваження керівника закладу освіти щодо формування індивідуальної програми розвитку
Індивідуальна програма розвитку – документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини. Розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання.
У межах повноважень керівнику закладу освіти необхідно проконтролювати, щоб ІПР була максимально зрозумілою і корисною.
❗Важливо! Вчителі, керівництво закладу, батьки учнів/учениць повинні мати змогу легко і ефективно використовувати програму для забезпечення розвитку дитини і формування навчальних навичок.
Варто зауважити, що розробка індивідуальної програми розвитку є виключно командною роботою.
❗ Акцентуємо увагу! На допомогу керівникам шкіл у творенні якісного інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами, Державна служба якості освіти у співпраці з проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) розробили посібник «Впроваджуємо інклюзію у закладі освіти» 👉 http://surl.li/ldkyw
Особливості організації інклюзивної та безбар'єрної освіти у закладах освіти: електронний довідник / автори-упорядники: С. М. Луценко, Д. М. Пінчук доступний за посиланням: http://surl.li/fcxyl
Забезпечення рівних можливостей та доступу до якісної освіти стає ключовим завданням сучасного суспільства. Електронний довідник «Особливості організації інклюзивної та безбар'єрної освіти у закладах освіти» (автори-упорядники: С. М. Луценко, Д. М. Пінчук) є невід'ємною частиною розвитку освітнього простору, орієнтованого на забезпечення доступності та інклюзивності. Даний довідник має на меті надати зрозумілу та вичерпну інформацію щодо організації інклюзивної та безбар'єрної освіти в закладах освіти.
Електронний довідник забезпечує миттєвий доступ до різноманітних ресурсів з питань інклюзії та безбар’єрності, що дозволяє зекономити час та зосередитися на важливих документах. Ресурс постійно оновлюється, що дає можливість бути в курсі найновіших тенденцій в освіті та вчасно інтегрувати їх у свою роботу.
Електронний довідник може бути корисним для слухачів курсів підвищення кваліфікації у системі післядипломної педагогічної освіти, для студентів педагогічних спеціальностей в умовах підготовки ЗВО, для керівників ЗЗСО, фахівців освітньої галузі.
Сподіваємося, що електронний довідник стане невід'ємним ресурсом для розвитку інклюзивної освіти у вашому оточенні. Разом ми робимо крок до створення навчального середовища, де кожен учень має можливість розвиватися на повну міру свого потенціалу.
📍Детальніше про Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/957-2021-п
Уведення рівнів підтримки учнів з особливими освітніми потребами – важлива інновація в організації інклюзивного навчання.
✅Рівні підтримки – обсяг тимчасової або постійної підтримки учнів в освітньому процесі відповідно до їхніх особливих освітніх потреб, що надається в закладі освіти («Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти»).
📌Рівні підтримки характеризують, які потреби мають різні діти з ООП.
✅ Коротко про специфіку організації освітнього процесу з урахуванням рівня підтримки дитини – на слайді.
Про інші аспекти врахуванням рівня підтримки дитини при організації інклюзивного навчання (фінансування, складання ІПР та ІНП, облаштування освітнього середовища тощо) – у наших наступних публікаціях.