A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальний заклад
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Безлюдівської селищної ради

Які методичні та організаційні форми командної роботи педагогічних працівників можуть удосконалити якість освітньої діяльності в закладі освіти?

Дата: 01.04.2024 11:33
Кількість переглядів: 22

Які методичні та організаційні форми командної роботи педагогічних працівників можуть удосконалити якість освітньої діяльності в закладі освіти?

Одним із чинників, який впливає на професійне зростання педагогічних працівників, є співпраця і комунікація з колегами, налагодження командної роботи. Атмосфера доброзичливості в педагогічному колективі сприяє ефективному розв’язанню освітніх проблем. Взаємне збагачення педагогічними здобутками, спільний пошук оптимальних методів і форм викладання призводить до професійного зростання та вдосконалення системи освітньої діяльності.

Які методичні та організаційні форми командної роботи педагогічних працівників можуть удосконалити якість освітньої діяльності в закладі освіти? 

Основні з них такі:

📌  спільне планування роботи;

📌  робота над розв’язанням відповідної науково-методичної проблеми;

📌  спільна реалізація освітніх проєктів;

📌  взаємовідвідування навчальних занять;

📌  дослідно-експериментальна робота;

📌  інститут наставництва;

📌  інтеграція змісту навчальних предметів;

📌  поширення педагогічного досвіду.

Які організаційні  заходи можна  запропонувати  для  налагодження  командної роботи у закладі освіти?

📌 проведення тренінгу з питань налагодження командної роботи, розгляд цього питання на нарадах при директорові; 

📌опитування педагогічних працівників з метою виявлення потреб в комунікацї чи наявних проблем або перешкод;

📌 проблемні або творчі групи з реалізацї проєктної, дослідно-експериментальної роботи, планування освітньої діяльності тощо.

Водночас такі групи за інтересами можуть бути неформальними. Якщо вони будуть створюватись за ініціативи самих педагогічних працівників, то і результат їхньої роботи буде ефективним. Результати роботи таких робочих груп можна заслухати на нарадах при директорові або на педагогічному семінарі у закладі освіти. Напрацьовані спільні публікацї або розробки можна розмістити на сайті закладу освіти. 

Важливо не перетворити ініціативу педагогічних працівників на формальний паперопотік.

Жодні звіти про проведену роботу з даного питання не потрібні.

Важливим  є  інститут  наставництва  в  закладі  освіти.  Наставництво  необов’язково передбачає опіку більш досвідченого працівника над молодим вчителем. Наставником для інших працівників може бути педагогічний працівник, який є більш обізнаним і компетентним у відповідній сфері педагогічної роботи.

Наприклад,  вчитель,  який  досконало  володіє  навичками впровадження інформаційно-комунікативних технологій в освітній процес, може стати наставником для педагогічних працівників, які мають проблеми у цьому питанні. 

Знову ж таки, необов’язково закріплювати наставництво наказами або рішеннями педагогічної ради.

Найкраще, щоб наставництво у закладі освіти було побудоване на неформальних зв’язках між педагогічними працівниками. А організаційна робота керівництва може звестись до бесід, особистих прохань тощо.

Наставництво є невід’ємною частиною педагогічної інтернатури, визначеної статтею 23 Закону України «Про повну загальну середню освіту». Педагогічна інтернатура використовується для адаптацї педагогічного працівника протягом першого року роботи. Організовується інтернатура відповідно до наказу керівника закладу освіти.  

Педагогічна інтернатура має передбачати заходи, що забезпечать  здобуття  та/або  вдосконалення  професійних  компетентностей  і  педагогічної  майстерності протягом першого року професійної діяльності педагогічного працівника, зокрема:

📌 супровід та підтримка у педагогічній діяльності з боку досвідченого педагогічного працівника (педагога-наставника); 

📌 різні форми професійного розвитку (відвідування навчальних занять, опрацювання відповідної літератури тощо).

Одним із чинників вдосконалення освітнього процесу є спостереження учителями навчальних занять, які проводять колеги. Таким чином зростає професійна  майстерність  усіх  зацікавлених  педагогів.  Найпростіше  організувати взаємовідвідування в межах методичного об’єднання вчителів. Але корисним також буде взаємовідвідування між учителями різного фаху. Процес взаємовідвідування можна поєднати із проведенням інтегрованих бінарних навчальних занять, що підвищить педагогічну майстерність вчителів та буде розвивати пізнавальну активність учнів.

Для ефективної командної роботи педагогічних працівників можна використати  спільний блог. За допомогою блогу є можливість поділитися своїм досвідом і запросити інших вчителів до обміну думками. Це ефективний спосіб комунікації, особливо коли бракує спілкування.

Активна  командна  робота  педагогічного  працівника  в  закладі  освіти  може  бути  відзначена  під  час  проведення  атестації (чергової  або  позачергової)  для  присвоєння  кваліфікаційної  категорії  або  педагогічного звання.  

✅ Абетка для директора 👉 https://nus.org.ua/.../Abetka_dyrektora_2021_SQE_SURGe.pdf

✅ Закон України «Про повну загальну середню освіту» 👉

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень