Матеріали вебсемінару-практикуму за темою «Застосування проєктної технології на уроках української мови як дієвого засобу інтеграції та впровадження елементів STEM-освіти в умовах НУШ»
24.05.2024 Комунальним вищим навчальним закладом «Харківська академія неперервної освіти» відповідно до програми воркшопу «Особливості навчання української мови в умовах Нової української школи: методичний та практичний аспекти», а також у межах ХАБів «Якісна освіта» та «Професійний розвиток педагога» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини – 2030» проведено вебсемінар-практикум за темою «Застосування проєктної технології на уроках української мови як дієвого засобу інтеграції та впровадження елементів STEM-освіти в умовах НУШ» (у форматі ZOOM-конференції).
Під час вебсемінару-практикуму було розглянуто наступні актуальні питання:
- поняття «освітній/навчальний проєкт», проєктна технологія», «проєктне навчання», «STEM-освіта»;
- роль проєктного та інтегрованого навчання в процесі опанування здобувачами освіти української мови в практичній площині;
- алгоритм розробки освітнього проєкту;
- планування та реалізація освітнього проєкту, що забезпечує міжпредметну інтеграцію та впровадження елементів STEM-освіти.
Також під час вебсемінару-практикуму було презентовано апробований передовий педагогічний досвід учительки української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії комунального закладу «Харківський ліцей № 173 Харківської міської ради», учительки-методистки, нагородженої нагрудним знаком «Василь Сухомлинський», Відмінника освіти України Нікішиної Валентини Іванівни щодо залучення здобувачів освіти до проєктної діяльності з метою розвитку комунікативних навичок учнів (реалізація навчального проєкту «Створення та супровід шкільних мас-медіа)».
Під час проведеного методисткою Центру методичної та аналітичної роботи Радченко Ю.В практикуму «Як згенерувати та спланувати освітній проєкт: алгоритм дій учителя та учнів» учасники заходу набули практичних умінь щодо конструювання та планування навчальних проєктів (на прикладі розробки технологічної карти проєкту з фразеології для учнів 6 класу), зокрема навчилися ефективно використовувати для цього сервіси на основі штучного інтелекту, які полегшують роботу вчителя, дозволяють розв’язати певну дидактичну задачу з мінімальними затратами часу.
Пропонуємо ознайомитися з матеріалами заходу всіх охочих:
- презентація методистки Радченко Ю.В.: https://docs.google.com/presentation/d/1Mbx3i1G8VRhs6rmQktHLbtmhusyTHK55/edit?usp=drive_link&ouid=102142677342536516380&rtpof=true&sd=true
- план освітнього проєкту «Сленг учнів нашого закладу як мовне явище: ЗА та ПРОТИ», розроблений Радченко Ю.В.: https://docs.google.com/document/d/1JO7juiphLlWYitDce7Qs1Ask87luCjAd/edit
- презентація досвіду вчительки української мови та літератури Нікішиної В.І: https://docs.google.com/presentation/d/1z-HN-lULEWhozZc5vUhmug5O-HCpDLAn/edit?usp=drive_link&ouid=102142677342536516380&rtpof=true&sd=true