A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальний заклад
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Безлюдівської селищної ради

Педагогічний патронаж для учнів на ТОТ: у МОН розповіли, що передбачає така форма навчання

Дата: 12.08.2024 09:46
Кількість переглядів: 27

Фото без опису

Педагогічний патронаж для учнів і учениць на ТОТ передбачає, що дитину закріплять за певним вчителем. Для школяра / школярки також складуть індивідуальний план і графік занять, згідно з якими відбуватиметься навчання.

Про це в інтерв’ю для порталу “Освіторія.Медіа” повідомила проєктна менеджерка “Школи офлайн” Надія Кузьмичова.

Нагадаємо, що запровадження педагогічного патронажу для дітей, які перебувають на ТОТ, є частиною комплексної політики “Школа офлайн”. Вона має на меті повернути якомога більше українських учнів і учениць до очного навчання там, де це дозволяє безпекова ситуація, а також створити умови для якісної й ефективної дистанційної освіти для школярів, які не можуть навчатися офлайн (на ТОТ і територіях, де тривають бойові дії).

За словами Надії Кузьмичової, “педагогічний патронаж – це не нове поняття”. До повномасштабного вторгнення його, наприклад, застосовували, коли “в малій сільській громаді не набирався певний клас”.

Педагогічний патронаж передбачає, що вчитель і учень матимуть індивідуальний щотижневий план занять:

  • 5 годин на тиждень для учнів 1–4 класів;
  • 8 годин – для учнів 5–9 класів;
  • 12 годин – для учнів 10–11 класів.

Крім того, як пояснила освітня експертка, навантаження педагогу нараховуватимуть за кожну закріплену за ним дитину.

“Якщо у школі є 10 учнів на патронажі й вони, наприклад, у 5–9-х класах, то це вже 80 годин навантаження. Ставка вчителя – 18 годин, відповідно ці 10 дітей – це 4,5 ставки, які розподілять між учителями різних предметів. Саме тому це дороге рішення, бо менша кількість дітей формує більшу кількість учительських ставок. Проте це значно вища якість освіти, ніж звичайний онлайн”, – розповіла Надія Кузьмичова.

Вона також нагадала, що російська окупаційна влада змушує українських учнів на ТОТ відвідувати “російські” школи. А тому діти часто просто “є в списках” у дистанційному класі, а на уроки виходять лише за можливості (у кращому випадку). Крім того, учителі витрачають свій неоплачуваний додатковий час на перевірку завдань, які батьки потай скинули в месенджер.

“Тому інструмент патронажу – це про адекватну пропозицію, яку українська освіта може запропонувати дитині на ТОТ: якісне навчання в українській школі за індивідуальним планом та зі своїм українським учителем. Ми заохочуємо впроваджувати цей інструмент уже з вересня цього року”, – додала фахівчиня.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень