Освітній омбудсмен зустрілася з міністром освіти і науки стосовно ключових освітніх проблем
Минулого тижня відбулася зустріч Надії Лещик, освітнього омбудсмена, з Оксеном Лісовим, міністром освіти і науки України (Міністерство освіти і науки України).
Під час зустрічі освітній омбудсмен порушила ключові питання, з якими до неї звертаються учасники освітнього процесу та освітні управлінці, й надала свої пропозиції щодо їх розв'язання.
Це, зокрема, питання про:
✅ вчасність виділення Субвенції для підтримки дітей з особливими освітніми потребами у 2025 році;
✅можливість виділення щомісячної доплати за особливі умови праці для педагогів закладів дошкільної та позашкільної освіти;
✅виділення коштів субвенції на укриття закладів освіти не лише для прифронтових та прикордонних територій, а й для усіх областей;
✅виділення коштів субвенції на укриття закладів дошкільної освіти в тих громадах, де доступ до дошкільної освіти обмежений через відсутність таких укриттів;
✅ субвенції щодо харчування учнів закладів загальної середньої освіти;
✅ запобігання конфлікту інтересів у сфері освіти та надання роз'яснень з цього питання;
✅ відновлення конкурсів на посаду директорів закладів загальної середньої освіти;
✅ початок та завершення навчального року на розсуд громад, за умови дотримання тривалості навчального року, встановленої законом;
✅ ризики скасування заборони на приватизацію закладів освіти, яка пропонувалася у проєкті Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо впровадження профільної середньої освіти”;
✅ компенсацію освітніх втрат: виділення субвенції для оплати варіативної складової з певних предметів;
✅компенсацію освітніх втрат: запропонувала надати право закладам освіти залишати учнів усіх класів на другий рік навчання в тому ж класі за однієї з умов: наявності початкового рівня навчальних досягнень дитини, тривалого пропуску уроків, відсутності впродовж одного навчального семестру за рішенням педагогічної ради, без згоди батьків.
З багатьох питань досягли спільного бачення щодо їхнього вирішення. Окреме питання, в якому домовилися тісно співпрацювати, - є робота над відновленням академічної свободи та зменшенням перевантаження педагогічних працівників закладів освіти. Першим кроком у цьому напрямі є зменшення кількості заходів для педагогічних працівників і здобувачів освіти та примусу щодо участі у цих заходах для складання так званих рейтингів закладів освіти в громадах, областях та в Україні в цілому.