Безплатні методичні матеріали для створення в школі середовища, чутливого до психічного здоров’я: де завантажити посібник і вправи
Для вчителів і шкільних психологів розробили методичний посібник “Коли світ на межі змін: впровадження моделі школи, чутливої до психічного здоров’я”, а також вправи до нього.
Про це повідомили автори ініціативи – ГО GoGlobal.
Ознайомитися з посібником і завантажити його можна нижче або за посиланням.
Вправи до видання доступні за лінком.
Добробут учнівства залежить від багатьох чинників. Проте шкільне середовище здатне значною мірою впливати на його формування. Учителі та інші працівники закладу допомагають дітям стати більш стійкими, підтримують формування соціальних зв’язків та заохочують молодь розвиватися і ставати кращою версією себе.
Для цього вкрай важливо дбати про добробут дітей, адже учні, які відчувають стрес і тривогу, пережили травмівний досвід навряд чи будуть успішними в школі та поза нею.
Цей посібник розробили для вчителів і шкільних психологів, які прагнуть створити освітнє середовище, чутливе до питань психічного здоров’я. Він містить практичні інструменти, рекомендації та алгоритми, які можна адаптувати до потреб кожного закладу освіти.
Видання складається з 4-х основних розділів:
1. “Модель школи, чутливої до психічного здоров’я” – описує основні підходи до побудови школи, що підтримує психічне здоров’я учасників освітнього процесу;
2. “Впровадження травма-інформованого підходу” – містить принципи та практики роботи з травматичними подіями, зокрема розуміння стресу та травми, вплив стресу на емоційний стан та когнітивні функції дітей, підходи до роботи з травматичним контентом;
3. “Формування травма-чутливого освітнього середовища” – у фокусі цього розділу розвиток резильєнтності (стресостійкості) серед учасників освітнього процесу, профілактика емоційного вигорання та соціально-емоційне навчання. У розділі також описані методи роботи зі складними ситуаціями, як-от булінг, суїцидальна поведінка чи сексуальне насильство;
4. “Надання першої психологічної допомоги” – алгоритми дій для підтримки дітей у кризових ситуаціях.
Крім того, у додатках користувачі й користувачки знайдуть вправи, техніки й рекомендації для роботи з дітьми, які пережили травматичний досвід або втрату, а також поради, як говорити з учнями про війну.
“Запропонована в посібнику модель разом із рекомендаціями для її впровадження – це своєрідна дорожня карта, що поєднує в собі універсальні ефективні рішення та можливості для самоаналізу й напрацювання власних рішень”, – пояснили автори видання.